måndag 27 september 2010

Mys!


I morse körde jag till Leeds i kennelns Landrover. Stor är vad den är och växelspaken sitter på fel sida, eller det var nog jag som satt på fel sida om den. Morgontrafiken här nere kan vara hemsk, från att man kör i 70 mph (ca 115km/h) på motorvägen så kan det bli nästan tvärnitar i trafiken. Det gäller att inte sitta och sova. Efter en hel del köer och betydligt längre restid än min gps förutspådde kom vi fram till veterinären. Vi fick vänta i några minuter och sen komma in. Veterinären tog en spruta och tog ett blodprov och vi kunde betala och gå därifrån. Vi var nog inte där i mer än 10 minuter, sen var det bara att köra hem igen. 2h och 50 min i bilen för 10 minuter hos veterinären. Branwen och Miss Fine var dock rätt nöjda bara att få följa med i bilen.

På eftermiddagen har jag och Amy sysselsatt oss med lite hydro. Tror vi har haft sex hundar där inne idag och Miss Fine och Branwen knallar snällt sina 15 minuter. Däremot såg jag tendenser hos Branwen på vattensvans så mina hundar fick följa med in och ligga i värmen eftersom det är så ruggigt ute idag. Båda två har legat cirka en meter från brasan, vid mina fötter, och verkar bara njuta. Det är rätt mysigt att kunna skämma bort dem lite ibland. Båda två har legat på rygg i mitt knä och blivit kliade på magen. Branwen, som var först ut, tyckte nog inte hon fått nog för när Miss Fine låg och myste i fullan ro kom plötsligt Branwen uppflygande i knät som från ingenstans. De är goa hundar och jag tycker så mycket om dem!

Inga kommentarer: