fredag 24 september 2010

Fredagmorgon

Vissa dagar så flyter allt på så där smidigt, har hunnit med massor av dagens sysslor redan. Igår kväll och i natt har vi haft åska och regn och i morse var det fortfarande lite regn kvar i luften. I paddocken där hundarna rastas på morgonen var det riktigt lerigt. Efter att kenneln var städad och valparna matade och rastade tog jag först med mig hanarna på promenad och sen tikarna. Alla hundar är blåsta torra och borstade för att de inte ska smutsa ner inne i kenneln. Goldenhundarna är ofta av naturliga skäl de som tar längst tid, men idag var det dessutom två labradorer som behövde en extra omgång. Miss Fine för att hon gått ut och gjort sina morgonrullningar i leran på stubbåkern och Branwen för att hon mulats ner i leran av sin syster. Det är så härligt att se de där två ihop, de trivs så bra med varandra. Nu ligger de i sin bädd och tuggar på ben.

I går var Peter iväg på ett Novice stake med Gemma igen. Tyvärr så var jag tvungen att jobba annars var jag sugen på att följa med. På eftermiddagen stod det klart att det hade varit roligt att vara med eftersom de vann. Nu är det opentrials som väntar.

Levenghyl Gemstone, Gemma från ett av höstens tidigare trials

Helt plötsligt så blev huset tomt igår kväll eftersom Peter bestämde sig för att följa med Pippa när hon startar på ett två dagars open med Katie. Amy stack iväg för att göra sina sysslor med fåglarna och det blev bara jag och fem sovande valpar kvar inne. Ibland kan saker ändra sig fort...

Inga kommentarer: