söndag 26 september 2010

Mycket nu

Har varit fullt upp ett par dagar. Mycket jobb i kenneln med det vanliga och lite extra uppgifter som tillkommer då och då. Vädret har förändrats, förra veckan hade vi jätteskönt väder med sol och värme, kunde gå ut i bara linnet ena morgonen. I går satt jag ute i kenneln och hjälpte till med en parning. 25 minuter hållandes tiken under hägningen. Usch vad jag frös!

I morgon blir det ut att åka på vägarna lite igen, ska till Leeds med en hund som ska dit för blodprov. Jag har bara åkt förbi Leeds på motorvägen förut så det blir något nytt. På eftermiddagen ska jag försöka hinna med lite träning. Det har varit väldigt lugnt med det ett par dagar nu, trots att jag har fågel i kylen och en precis nyskjuten kanin som Peter fixade åt mig häromdagen. Måste försöka använda dem i morgon innan de blir förstörda. Annars är ju inte tennisbollar i sockerbetor eller andra liknande grödor heller så fel...

I morgon ska jag mjukstarta dagen med en kopp te i sängen tror jag. Börjar inte förrän 8 så jag kan ju ta det lugnt.

2 kommentarer:

Yours Truly sa...

Alltså, hur ska du ha det? Har det varit fullt upp eller har det varit lugnt ett par dagar???

:-D

Kram janne och Birgitta

Miss Bossing sa...

Hann inte avsluta inlägget... Blev tvungen att rusa ut med valpar och har visst lyckats trycka publicera istället för spara...