onsdag 18 augusti 2010

Framme!

Om resan genom Europa igår gick mestadels på regniga vägar så bjöd England på lite bättre idag. I går kom vi så långt att vi sov på ett hotell i London, eftersom det inte fanns några rum lediga i Dover som jag hade tänkt. Som tur var sov jag på båten över till Dover så det var inte problem att köra några mil till. I morse sken solen över London och vi tog oss norrut. England är otroligt vackert till och med när man åker på motorvägen. Det gick lättare än vad jag trodde att komma in i att köra på fel sida, trots att min bil är vanlig. Fördelen mot när jag kört bil tidigare i UK, hyrbil, har varit att jag fått koncentrera mig för att hitta saker. Nu sitter allt i ryggmärgen.

I dag har vi inte hunnit så mycket. Jag har fått tid att packa upp mina saker och komma iordning. Branwen och Miss Fine har fått vara ute och springa på fältet bakom huset för att få sträcka på benen efter alla mil i bilen. De har mestadels sovit och så har vi rastat ofta med jämna mellanrum. I morgon blir det att börja komma in i det dagliga arbetet. Och inte minst att lära sig alla hundarnas namn och se skillnad på dem. Några av dem kommer jag ihåg sedan förra besöket, men de flesta av dem är svarta labradorer och de kommer ta längre tid...


Småvägar... nästan framme efter ca 180 mil.

Lilla byn Cawood som man kör igenom. Gatorna är läskigt smala...

Mitt nya hem för hösten.

Jag har ett nytt nummer nu föresten. Min mobil med det svenska numret kommer jag använda så lite som möjligt. Det engelska numret är +44 75 77 77 86 81. Men det bästa är att maila om det är något! Eller så går det att prata via Skype.

1 kommentar:

Yours Truly sa...

Ha det gott - vi längtar redan efter dig :-)