måndag 9 augusti 2010

Det drar ihop sig...

Just nu känns det som att tiden går jättefort. Det var ju nyss början på sommaren och jag skulle ha gott om tid innan jag ska åka. Men nu är det snart dags...
Igår åkte jag upp till mamma och pappa för att umgås lite med dem innan jag sticker. Idag ska mamma och jag åka ut till farfar och säga hej till honom och i eftermiddag kommer bror, Anne och Alice på en fika.
Den 18 augusti börjar jag hos Peter Bates och Philippa Williams som har Levenghyl Labradors och Castlemans Golden. De bor jättefint ute på landsbygden i Yorkshire. Bredvid huset har de sin kennel och på andra sidan gårdsplanen finns en boardingkennel, pensionat, för både hund och katt, men den finns det annan personal till. Jag kommer att sköta vanligt kennelarbete ihop med en annan tjej, hjälpa till med träning av hundar och vara med när Pippa har träningar för andra. Det kommer också finnas möjlighet att följa med på prov och att göra egna utflykter. Kommer nog bli superbra! Det är bara nu man har börjat få lite resfeber...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Du kommer att få så jädrans kul att tiden kommer att flyga iväg!
Skicka lite mysiga bilder!

kramisar Lucy och syster Isa