torsdag 19 augusti 2010

Nya rutiner

Vaknade i morse när tuppen började gala. Jag tror jag har legat helt stilla och sovit som om jag var medvetslös, det kändes i alla fall i kroppen som om jag inte rört på mig en gång.

Om ett par veckor åker tjejen som jobbat i kenneln i fyra år, Dawn för att resa jorden runt. Det kommer vara jag och Amy som tar över arbetet, Amy har varit här sedan i mars så hon har kommit in i det en del. Några dagar i veckan kommer en dam som hjälper till med morgon arbetet i kenneln: städning, rastning och matning. Medan en person gör det så fixar den andra med de fem valparna. I morse gick jag med Sharon för att lära mig rutinerna för kenneln. Det är många saker att komma ihåg!

Branwen och Miss Fine gick på promenad ihop med de andra tikarna och det var inga problem. Efter hand ska de slussas ihop med dem helt och hållet, men de ska först få lite tid att komma till rätta. Miss Fine tog det hela med ro, och när vi ställde in en bur med filt över kunde även Branwen slappna av. De står precis bredvid de andra hundarna och bilarna åker förbi precis på andra sidan (det är lite mur och lite buskar ivägen med det tänker inte helt). De har fått smaka lite kyckling färs och lite lamm. De får vänjas in försiktigt på den nya menyn, som är en hel vetenskap. Deras mat tar nog längre tid att göra än vår egen.

Under dagen har det varit ganska varmt, det kändes inte minst när Monkey, som är nästa att starta på prov, skulle motioneras. Ikväll regnar det. Det ska ju vara det typiska brittiska vädret, återstår att se! Perfekt för att krypa ner i sängen med datorn och en kopp the. Idag har visst tröttheten kommit ikapp mig så jag ska försöka somna tidigt.

3 kommentarer:

Ulrika och Russin sa...

Tänker mycket på dej och det är så fint att kunna läsa lite om hur det går för dig!

Kramar och nospussar och här regnar det också.
(På söndag ska vi på träning med Jörg Brach)

Yours Truly sa...

Kramar till dig från oss alla.Mingla mår bara fint!

Anonym sa...

Lycka till Malin ! Du kommer säkert att fixa det hela på bästa sätt..tack för att du uppmärksammat Görans och mina framgångar i helgen...Mvh Cinna