torsdag 26 augusti 2010

"Excuse me madame, do you know the way...?"

Idag har jag haft en ledig dag. Kunde ligga kvar i sängen och inte kasta sig upp och ge sig ut direkt. Följde med Pippa och hundarna på en promenad. Eftermiddagen ägnades inne i York medan Pippa var på ett möte innan vi handlade och åkte tillbaka. Jag har nu köpt en hatt. Hittade en snygg, enkel hatt som dessutom skyddar mot regn. Tänkte att jag också måste se lika elegant ut som alla propert, tweedklädda britter på proven. En tweed tänkte jag titta efter på den Game Fair som är inplanerad i kalendern.

När jag satt och väntade på att Pippa skulle bli klar kom en japan fram och frågade försiktigt "Excuse me madame, do you know the way to the railwaystation?" En stund senare kom en annan turist fram och frågade om vägen till York Minster och då visste jag faktiskt vart hon skulle gå. Kan ju inte ha sett så totalt vilse ut i alla fall, om andra människor får förtroende nog att fråga efter vägen.


York Minster, en jättestor katedral.
Tyvärr kom en busslast japaner precis samtidigt
som mig så jag sparar mitt besök inuti till en annan gång.

Inte en staty som man skulle kunna tro. Mitt i gågatan
stod denna skapelse helt stilla men när någon lade
 ett mynt i burken började han cykla och sa
tack. Om jag hoppade högt? Kan man väl säga...

I morgon är det upp tidigt som gäller. Ska följa med Peter på ett novice stake för 12 hundar.

1 kommentar:

Yours Truly sa...

Janne och jag tror att du är ursnygg i din hatt! Kramar till Dig från oss! <3<3<3<3<3