söndag 22 augusti 2010

Duktiga Branwen!

Idag har allt rullat på. Har gjort det mesta jobbet i kenneln själv eftersom Amy jobbar söndagarna i Boardingkenneln (hund- och kattpensionatet). Det var riktigt bra för då fick jag möjlighet att komma in i arbetet i lugn och ro. Nu sitter nästan allas namn. Det är två par hundar som jag kan förväxla om jag ser det från fel vinkel eller snabbt. Men de är otroligt väluppfostrade så det har inte varit några problem. Att vara igång gör också arbetet betydligt roligare än att bara titta på.

På eftermiddagen tog jag en egen promenad med Branwen och Miss Fine. Provade att träna inkallningar med inspiration från Pippas gundogweekend. Branwen fattade direkt medans Miss Fine inte riktigt var med på noterna... Ska ta ut dem en och en istället så att även Miss Fine hinner med. När vi kom till sockerbetsfältet så kastade jag några markeringar åt dem, jag vill att de börjar förstå att dett inte går att springa hur som helst. Miss Fine gjorde första jättefint! Hon var nästan exakt på rätt blad och började leta jättefint. Den andra gick inte lika bra. Hon gav sig av till samma ställe där första hamnat och jag lyckades inte övertyga henne om att den inte var där. Då kallade jag istället hem henne och skickade ut Branwen. Mest på prov, hon har inte kommit så långt i sin utbildning. Antingen hade jag tur, eller så har hon kommit längre än jag tror. Hon var på väg förbi markeringen så jag blåste stopp och hon stannade. Väntar fint utan att kasta sig iväg. Gjorde ett tydligt tecken åt vänster samtidigt som jag lade på en söksignal. Lilla pärlan satte ner nästan och började leta åt vänster. Och tro på fasen! Dummyn kom in! Inte illa för lillasyster...

Miss Fine

Fine i sockerbetorna

Branwen tränar inkallning

Miss Fine

2 kommentarer:

Yours Truly sa...

Så gott att pratas vid på kvällarna. Tack Skype!

Anonym sa...

Åååå vilken härlig tillvaro du har Malin!!! Kul att läsa om dina bravader, och som vanligt njuta av dina fina bilder..
Lev väl
Cinna