torsdag 26 augusti 2010

Första veckan har gått

Igår var jag alldeles för trött för att uppdatera bloggen så därför kommer det nu istället. Har idag första dagen med lite lugn och ro sen jag kom hit, första veckan har gått i ett. Men det har varit en intressant vecka!

Vi har hela tiden rullande schema med olika uppgifter som vi har ansvar för. I går hade jag puppy-duty, dvs ta ut valpar, aktivera dem och se till att de får sina mål mat och att de får sina tupplurar. Utöver det var jag med på en privatlektion som Pippa hade för en familj med en valp. Introduktion i hur de kan jobba med klicker.

Tula

Phinda

Amy och Quando

Dagens största äventyr var att göra maten till alla hundar... Hundarna här äter BARF och det är lite olika menyer olika dagar. Just nu äter de olika färser, mest av kyckling eller biff, och alla tillskott av vitaminer och mineraler som kan behövas. Att göra iordning maten till hundarna tar tid. Först ska man ut i "Secret´s Garden" och plocka grönsaker; sallad, persilja och annat som kan finns. Sen ska det tvättas och göras till juice i maskinen. Morötter och selleri kommer till från Tesco. Sen är det olika blandningar som ska göras av färsen. I går var det kycklingfärs och så bitar av kycklinglever och hjärta. Vitamin och minerallistan ska gås igenom, vissa saker får alla vissa saker är bara för hundar med specialbehov. Sist delas grönsaksmoset ut och allt blandas. På kärran och köra över det från matrummet till kenneln. Det ser faktiskt till och med aptitligt ut för ovanlighetens skull när det gäller hundmat.

I går på eftermiddagen han jag och Pippa ut med Branwen och Rio. Branwen har ett par gånger nu farit iväg på memories och sen ett par meter framför mig stannar hon och vänder tillbaka. Hon ser ut precis som om hon tror att hon inte blev skickad. Hon vet i de allra flesta fallen precis var hon ska. Vi har börjat provat en teori och vi får se vart det leder.

Inga kommentarer: