söndag 29 augusti 2010

Lördag

Förutom att ha alla uppgifter i kenneln igår hann jag och Peter ut för att träna lite. Peter och Pippa har bestämt sig för att göra en ändring i vem som för vilken hund och Peter behöver nu träna ihop sig med hunden inför kommande prov. Jag hade med mig Miss Fine och fick träna på fotgående i sockerbetor, inte bara fotgående föresten, träna på att gå där själv också. Inte det lättaste. Miss Fine fick två markeringar, den första som hon drog rakt förbi och genom häcken och började jaga där. Nästa markering så blåste jag stopp innan häcken, fick henne att lugnt och sansat stanna och vara med mig och så låg hon i och letade jättefint bland betorna. Det var inte lätta markeringar men det är perfekt träning! I veckan kommer det nog bli lite fler pass.

På kvällen åt vi middag med vänner till Pippa och Peter. Pippa är duktig kock och lagar alltid något gott till middag, eller "for tea" som vi kallar det här. Igår blev det lammstek med mintsås. Inte bara friterad mat här inte, vilket jag blev varnad för innan.

En rätt så trevlig lördag med andra ord!

1 kommentar:

Katarina sa...

Det är så roligt att läsa om ditt äventyr!! Kram!