fredag 27 augusti 2010

Novice stake på Wemmergill

Kenocto Mayor Mace

Upp tidigt i morse för att äta en snabb frukost och sen ge sig iväg norrut. Vi kom tidigt fram till området men tillsammans med många andra åkte vi fram och tillbaka för att leta efter samlingsplatsen som inte var utmärkt eller hade ordentligt beskrivning. Till slut var alla på plats, några en del försenat, och vi kunde åka upp till kullarna där provet skulle gå. Utsikten var fantastisk! Ljungen på det här provet var inte alls lika djup och svår att ta sig fram i som på Bolton Abbey. Jag var med och gick mitt i linjen bredvid en av skyttarna och hundarna skickades från båda sidorna om oss. Med dessa många oerfarna, unga hundar såg man verkligen skillnad på de som var snabba fram till nedslagsplatsen och sen drog i handbromsen och de som fortsatte springa. Behöver kanske inte säga vilken metod det var som lyckades bäst... Jag ska ligga i och träna söksignal, jag vill inte ha en hund som fortsätter springa när söksignalen kommer.

Peter och Gemma

Garronpoint Till

Vy över kullarna från linjen

Det är så otroligt givande att kunna gå med och titta på prov så här. Man ser hur olika de olika handlerna för sina hundar och hur olika hundarna arbetar. Olika prov ser ju dessutom olika ut. Jag ser en hel del saker som får mig att tänka efter hur gör mina hundar och hur skulle jag vilja att de gör. Träningssuget är på topp efter en sån här dag!

Vann provet gjorde mr Richard Hinks med sin Garronpoint Till som också blev Gun's Choice, tvåa mr John Lees med Kenocto Major Mace och trea mr Peter Bates med Levenghyl Gemstone.

Fler bilder kommer, orkar inte fixa alla nu...

1 kommentar:

Yours Truly sa...

http://www.narvalleycottagesnorfolk.co.uk

Där ska vi bo allihop under IGL! - i Cart Lodge!

Kram!