måndag 1 november 2010

The Canyon

Tänk dig att du står på den gröna fläcken av gräs under den högra pilen med din hund. Platsen kallas "The Canyon" och i mitten mellan de två bankerna flyter en strid bäck. Mycket av marken är täckt av halvvissna ormbunkar. Det är gott om enbuskar, stenar och annan vegetation. Det är rätt gott om vilt i marken, även om mycket av det redan är uppstött och borta. Båda bankerna är rätt så branta och långt ifrån lätta att gå i. Under den vänstra pilen, cirka 25 meter från banken, finns en hög stenmur. På andra sidan stenmuren skjuts en fasan. Avståndet mellan dig och fasanen är mellan 200-250 meter, i den terrängen. "Send your dog."

Det var andra dagen på ett två dagars openstake. Steve Richardsson med Levenghyl Sundancer utförde apporten så jag fick rysningar. Jag insåg inte ens förrän hunden var framför mig (jag gick vid vänstra pilen) att det var den fågeln de skickade på. Vilken upplevelse!!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Sundancer är en av mina stora favoriter - jösses vilken härlig hund!!
Den skulle jag velat ha en valp efter, om inte...

Miss Bossing sa...

Visst är den härlig! Åh vad jag höll tummarna för dem...