lördag 27 november 2010

This bloody Godforsaken hobby...

I morse hade det snöat ett par centimeter när vi gick upp vid 5. Vi åkte söderut för ett novicetrial och det har varit sååå kallt. Till slut önskade man bara att provet skulle bli färdigt. Har fortfarande inte helt fått tillbaka känsel i fötter och fingrar tror jag.

Engelsmännen är inte riktigt förtjusta i snön och mycket av infrastrukturen bryter ihop så fort lite snö kommer. I veckan har de stängt skolor på grund av ett par cm snö eftersom det bristande snöunderhållet gör att risken för skador ökar. I morse var delar av M1/A1 avstängd på grund av snön och de annars väldigt fortkörande britterna hade sänkt hastigheten rejält. Samtidigt är jag knappt berörd. Det är den mängden som brukar komma under natten och vara borta innan eftermiddagen. När folk på provet fick veta att jag är från Sverige så ursäktar de sitt klagande lite "men det här är väl ingeting för dig" och det kan jag ju hålla med om. Men våra länder är väldigt olika och olika vana vid snön. Kylan däremot här upplever jag som mycket värre (kanske säger annorlunda när jag kommer hem, det var ju ändå sensommar när jag åkte), men kylan går rakt in i benmärgen och jag har svårare att bli varm igen. En av de tävlande idag muttrade lite över vädret och idiotin över att frivilligt ge sig ut en hel dag. "This bloody Godforsaken hobby I've got". Kunde just då inte annat än hålla med...

Inga kommentarer: