lördag 13 november 2010

Flattire

Ordet flattire får sin förklaring...

När jag på fredagkvällen skulle åka hem tyckte jag att det lät lustigt om bilen. Den är inte av nyaste modell, men för tillfället får den duga. Den bestämde sig för ett tag sedan att börja imitera en sån bil som ofta unga killar har och byter avgassystemet till ett sport som gör att det låter mer om dem. Så låter min bil. Men det var inte det som var felet, istället hade jag INGEN luft i däcket. Jag har verktyg, däck och domkraft i bilen så Inga-Lena och Jane kom för att hjälpa mig med lyse, men det visade sig att eftersom marken under bilen var för mjuk så funkade inte domkraften. Istället fick vi invänta hjälp och min resa hem blev kraftigt försenad. Idag har bilen fått tre nya däck och avgassystemet har kollats upp, verkstaden säger att det borde hålla i några veckor till så jag hinner hem till Sverige. Fantastiskt med allt som är lördagsöppet här nere, nu behöver jag inte vara orolig inför måndagen när jag ska ut och åka igen.

Inga kommentarer: