tisdag 9 november 2010

Jag ska starta på ett novice!

 Branwen 8 veckor gammal fotad av Katarina under ett utbrottsförsök

Jag och min lilla Sydamerikanska jätteklätterspindel har en run i ett novice! Undrar lite själv hur det gick till, långt ifrån planerat men så kan det gå. Blev föreslagen att anmäla eftersom de redan två veckor innan provet kallat in alla reserver. Funderande hit och dit. Sen lite panik för att få en ATC (Authority To Compete – tävlingslicens) för att ens kunna starta, men tack vare fantastisk hjälp från The Kennel Club så verkade det som att det skulle kunna hinnas i tid. Skicka in anmälan och bara några dagar senare så fick jag ett samtal att vi har en plats. Pratade med KC i går och skulle återkomma onsdag eftermiddag för att få ATC-numret. Men redan idag hade jag fått svar på mailen. Så nu är allt sånt klart.
Branwen har utvecklats massor de senaste veckorna men hur det här ska gå i ny miljö och med allt vilt det får vi se. Torsdag morgon åker jag till Inga-Lena Djurberg för att träna på ny mark med nya hundar och på fredag låta Branwen uppleva ett par driver, eftersom det enligt uppgift är drive på provet. Sen får det bära eller brista! Men det kommer bli ytterligare en upplevelse att lägga i listan från denna höst i alla fall.
Branwen har lärt sig ett annat sätt att ta sig över hinder...

3 kommentarer:

Sofia sa...

vad roligt! jag håller tummarna för er!

Jenny Widebeck sa...

Åh, vad spännande!

MattiasW sa...

Gud va kul! Lycka till!!!