tisdag 25 september 2007

I går eftermiddag fyllde jag och Linda bilen med hundar, Sim och Anno längst bak, Wilja och Oboy i mitten och Mingla fram vid Lindas fötter. Sen åkte vi ner till brukshundsklubben i Söderköping för att träna lite. Linda tränade inför agilitykursen med sina. Anno fick träna lite sitt stanna kvar och lite fotgående, och den lilla sötnosen är jätteduktig! Mingla körde jag lite fotgående, sitt stanna kvar och ställande under gång. Men jobbigast för henne var nog att sitta still vid sidan. Allra helst när Linda kastade boll som belöning. Men det är nyttigt det också.
Sim då? Min älskade lilla kille var så otroligt duktig!! Jag provade lite agility med honom. A-hindret var otäckt, men slalomen gick bra (om än långsamt) och tunneln också. Men jag blev otroligt imponerad av honom när det gällde hopp över hinder. Han kan ju kommandot hopp från lydnaden men han brukar inte var så värst styrbar när han får upp farten. Men fram och tillbaka, kors och tvärs följde han mitt handtecken och gjorde det jättebra. Men jag tappade nästan hakan.

Dagen avslutades med en promenad med alla hundar, fyra var blev det. Alla flattar, två bruna, sex svarta. Hälften av dem från Flatterhaft (lite kuriosa bara). Och ikväll så blir det simning, ska bli kul!

Inga kommentarer: