onsdag 12 september 2007

Goda nyheter!

I går var vi på återbesök till underbara veterinär Ulrika på Jägarvallen. Redan när Mingla gick in i undersökningsrummet blev hon imponerad och sa att två veckor efter en sån här operation brukade inte hundarna stöjda så bra på bene. Mingla haltar, men inte så jättemycket. Mingla låg still på sidan och benet upp i luften så det var inga problem att ta bort stygnen heller. Nu "genomlider" vi sista dagarna med tratt, ett par dagar efter att stygnen togs ville hon att tratten skulle vara på om jag inte hade henne under uppsikt.

Så fort som möjligt ska vi börja simma nu. Tyvärr har rehabet i Norsholm stängt för ombyggnad så vi får vänta två veckor. Men sen ska vi försöka simma så mycket som möjligt. Promenaderna kan också börja ökas på. I en vecka så får vi promenar 5-10 minuter ett par gånger per dag. Sen kan jag öka med 5 min varje vecka om hon inte reagerar negativt på belastningen. Dock får den motionen vänta ett par dagar till. Vi slutade med smärtlindrande i går kväll så hon skulle vila ett par dagar till från ansträngning. Två månader till är det som gäller i koppel, och det känns ju mindre roligt.

Men jag blev så glad, för allt så jättebra ut och Ulrika är nöjd med hur knät ser ut nu.
Skulle vilja passa på att tacka Jägarvallen för jättefint bemötande. Känns tryggt att ni har koll på min lilla ögonsten.

Kommentarer
gun & dogsen:Hej på er! Har varil lite dåligt med surftid på sistone och ser att Mingla varit hos vet men kan inte hitta nånstans vad som hänt!!! Men skönt att allt verkar ok nu. Vi hade ju nästan ett års rehab efter Myrans op och det var tufft, så jag vet hur det känns. Men hon blev en duktig lydnadshund :-) för vi kunde ju träna fot på hallmattan :-)) Ha det gott o Lycka till med den duktiga lilla tösen!

Inga kommentarer: