fredag 5 januari 2007

Loftahammar

Idag har vi varit på besök i Loftahammar. Annika och jag tog en promenad i skogen med hundarna och Sim, den lilla älsklingen, kom nerför en slänt och gjorde en bresladd i en vattenpöl precis bredvid oss och jag fick tillbringa resten av dagen med blöta och skitiga byxor. Men jag är säker på att hundarna kände igen sig. De stormtrivdes att vara i skogen. Jag visste ju dessutom att de kunde springa fritt eftersom man känner till markerna.

Vi var ute en kort sväng vid Källvik och hundarna fick bada av ben och magar efter skogspromenaden. Enligt dem hade det varit bättre om de fick bada ordentligt och hoppa från sjöräddningsbryggan, men jag kände inte för att ha med två dygnsura hundar i bilen.
Sen åkte vi till Cherie där Mingla lekte med Norton medan mattarna tog en fika. Sim fick tyvärr stanna i bilen, på grund av att han och Norton inte kommer överens. Kanske börjar det gå bättre. Sist kunde de vara ute samtidigt utan att försöka ha ihjäl varandra, men nu inomhus var det lugnare om han var kvar. Mingla var helt lyrisk över alla roliga leksaker som Norton hade. Och Norton verkade tycka det var kul med sällskapet, även om de inte lekte på riktigt samma sätt.

Inga kommentarer: