måndag 1 januari 2007

Nytt år

Då var det 2007 då. Gårdagen firades med släkten med god mat och sen självklart fyrverkerier. Hundarna fick vara kvar inne och vi släppte ner dem i källaren där de skulle vara längst från smällarna och så att ingen skulle smita ut. Ingen av de fyra hundarna är skotträdda, men det kändes ändå onödigt att ha dem vägg i vägg med där vi skulle skjuta. Men när vi kom in från fyrverkerierna så var alla fyra uppe igen. Men men, ingen är ju skottberörd i alla fall.

Nu måste jag också rasa av mig lite. Blir så irriterad på en del föräldrar. När jag kom hem så höll några pojkar på att smälla smällare och raketer, och nu över en och en halv timme senare håller de fortfarande på. Inget speciellt vett verkar de ha med raketerna heller, en del smällare håller de i medans det far ut och smäller från dem. Jag förstår inte att föräldrar inte tar mer ansvar, det är inte ens någon vuxen med ute! Det kan faktiskt hända olyckor. Ska bli så skönt i morgon när det inte längre är tillåtet att skjuta. Tycker synd om alla som måste droga sina hundar för att överleva denna helg. Så långt har ju inte vi problem. Däremot är det två som har svårt att koppla av när det skjuts. Ska kanske le och ta det som träning, men det stör ju mig också!

I alla fall, gott nytt 2007. Förhoppningsvis blir detta ett bättre år. Återkommer med en resumé av 2006.

Inga kommentarer: