onsdag 17 januari 2007

Städdag

Idag har hundarna inte gjort så mycket. Tog en kort promenad med dem i morse och sen har hela dagen gått åt till städning. Dörren har stått öppen med ett galler för så hundarna har legat i trädgården och latat sig. Sim med nosen på tröskeln och Mingla i hörnet. Ett tag satt hon och spanade på vad som hände runt omkring.
På eftermiddagen kom mamma, Bea och Diezel. Vi tog en tur i skogen och självklart så hittade Sim en vattenpöl. Jag som så kaxigt hade sagt att mina hundar gick att stoppa, fick äta upp det. Men de har faktiskt inte gått i vattnet en enda gång förut om jag sagt ifrån. Där fick jag! Men det var som tur var bara Sim och bara underdelen som blev blöt.

På kvällen har jag varit på kick off med Oriflame. Det är 40-års jubileum och det bjöds på mycket nya produkter och kampanjer. Jag startar om igen nu, har visst inte beställt på länge och blivit utskriven. Regionchefen Lotta var helt underbar. Jag blev så imponerad av hennes sätt att kunna bjuda på sig själv och driva med dialekten på ett så ohämmat sätt. Tänk om det gick att beställa från Oriflame, vilken hit!

Nu ska jag gå och njuta i min fåtölj som äntligen flyttat hem till mig. Har inte haft plats för den sedan jag bodde hemma. Men nu blev det en mysig hörna med soffa och fåtölj. Det blev mindre, men mysigare. Det är rätt lustigt. För att inte alls höra ihop så passar soffan och fåtöljen så oerhört bra ihop i färgerna och vid en första anblick så tänker man inte på det alls. Som sagt... Nu blir det lite slapp i tv soffan innan jag kommer sova gott...

Inga kommentarer: