onsdag 31 januari 2007

Där försvann snön

I morse var det betydligt mindre snö än i går kväll. Nu är det mer grönt än vitt på gräsmattan. Grönt och lerigt. Hundarna är inget roliga att få in nu. Har haft tvättstuga idag så jag har tvättat lakan. Det i kombination med vädret gör nog att hundarna får ett bad ikväll.

Har försökt springa lite med Mingla ute för att få henne att inte hoppa och studsa. När man kommit upp i juniorklassen kanske det är bra om hunden kan trava fint och inte leka jojo. Tyvärr är inte underlaget det bästa för att springa på. Har nu kommit på vad jag ska göra. Tänkte låna korridoren här i källaren och tassa fram där med tjejen. Ståträningen kan vi ju göra inne men lägenheten är för liten att springa i.

Men nu är det dags för mat tycker Sim, där har jag märkt att det är dags att dra ner mer på fodret. Han har gått ner på lightfoder, men han lägger på sig. Det har jag aldrig varit med om förut, han har ju kunnat äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Någon nytta har kastreringen gjort på den fronten, han var svår att hålla i hull förut men nu är det inga problem. Han har blivit så fin i kroppen, och jag tror till och med han fått mer päls. Hoppas bara att det inte bara blir underull som gör det. Finns det men inte syns är det väl inga problem, så just nu är det perfekt. Min fina lilla goa kille... Ångrar att jag inte anmälde honom till Mjöby, nu börjar han ju bli riktigt fin. Men vi får ta det i Norrköping sen. Då har vi hunnit komma igång och cykla och sätta ordentligt med muskler efter vintervilan. Ska bli spännande...

Inga kommentarer: