söndag 28 januari 2007

Så var det klart

Idag gick det stora flyttlasset. Hela släkten var hos farfar, åt mat och flyttade. Vi hade redan bäddat sängen, satt upp gardiner och plockat in en del i skåpen så mycket sånt plock var klart. Farfars två blev riktigt mysig när det mest var klart. Tror att det där blir bra för honom, åtminstone känns det skönt för oss att han inte bor ensam i det stora huset om det skulle hända något.

Mingla var så trött när kvällen kom. Hon satt i mitt knä och somnade nästan. Släkten började undra om jag skaffat hund eller bebis, och visst är hon min lilla bebis.

Hade lite dåligt samvete för Sim och Diezel. Eftersom alla var med och hjälpte till med flytten så fick hundarna följa med idag. Hos farfar var de ute i trädgården och sprang men när vi åkte till Nykil så var de tvugna avtt vara kvar i bilen. Som tur är hade vi tagit en extra bil, så Sim och Diezel fick ett helt eget utrymme och en egen passop, i form av min lillasyster som gick och tog ut dem flera gånger. Så himla skönt att det är klart, fick gå upp vid 6 i morse för att läsa boken och skriva texten till litteraturseminariet som vi har på tisdag. Kommer inte gå bra, men nu är det gjort i alla fall. Vet ju vad min "svacka" beror på i alla fall...

Det var så underbart att komma hem. Somnar nog så fort huvudet hamnar på kudden.

Inga kommentarer: