onsdag 1 augusti 2007

Tiden går fort

Idag är det redan onsdag. Morgondagen efter jobbet så ska det packas och göras klart inför fredagen. Ska försöka få med mig lite saker tillbaka till Norrköping så jag inte får allt på en gång i slutet på sommaren.

Vad tiden går fort. Det är AUGUSTI nu. Känns som om det var nyligen vi kom till Loftahammar, men nu är det bara två veckor kvar tills vi åker hem igen. Känns som om man hela sommaren gått och väntat på att sommaren ska komma. Har ju inte badad så många gånger i sommar direkt. Det är bara hundarna. Och för deras del så har nog vädret varit rätt så skönt.
Fick rapporter igår om att Sim bara har det bra. Har charmat hela familjen. Det är min gosse det. Måste berätta det för pappa, som aldrig varit så förtjust i Sim.

I går kväll tog vi det rätt lugnt. Lade ett sök och skickade Diezel och Mingla varannan gång. Sen somnade vi tidigt. Klockan var nog inte mer än halv nio. Men det var otroligt skönt. Känner mig utvilad nu... Känner direkt av om sömnrytmen rubbas.

Ikväll ska vi försöka få ett ordentligt träningspass. Och på fredag måste jag få tag i en ny visselpipa, Mingla struntar i om jag blåser i Diezels. Hon som egentligen är så säker på visselsignalen. Suck... Men, jag har slutat blåsa i den till henne nu, dumt om hon lär sig att det går att strunta i.

Har fyllt i lördagens blogg nu, från Lilla Retriever Mästerskapet. Bättre sen än aldrig...

Inga kommentarer: