måndag 30 juli 2007

Nattligt besök och så blev det en hund mindre...

I natt blev det ett fasligt liv i stugan ute i skogen. Det kändes som om jag precis somnat när mobilen ringde och jag antog att klockan var tre. Jag for upp och svarade. Daniel kom tidigare än planerat, sisodär tre timmar. Jag släppte ut hundarna som vår måttligt roade av att gå upp precis när de sov som skönast. När taxibussen kom så blev det ett himla liv. Mingla skällde (lite spökig just nu) och for bakom mig. Sim och Diezel blängde, men när de fick se Daniel så for de fram. Sim sprängde kompostgallret som stod för grindöppningen. Det låg tre meter bort.

Vi satt och pratade en stund och Sim verkade tycka det var lustigt att hans grejer stod på trappen, allra lustigast var hans säng, den brukar väl inte stå där? Men han följde villigt med in i bussen. Nu får han tillbringa veckan i Linköping. Hämtar honom på fredag och lämnar honom hos mamma, pappa och Bea medan jag och Mingla åker till Flathult.

I natt kom objektivet också. Ska försöka få ihop det med kameran och börja öva. Automatiken på min kamera sitter inte i kameran, utan i objektivet och det nya är det ingen automatik på, så vi får se hur det här går. Bäst att öva ordentligt så bilderna blir bra i helgen.

Inga kommentarer: