torsdag 30 augusti 2007

Första dygnen

Hämtade en mycket glad och pigg liten tjej på Jägarvallen i tisdags, och speciellt glad blev hon när hon såg att hennes matte kommit. Hela bakbenet runt knät är rakat och hon har ett stort snitt på insidan. Men hon verkade inte ha så ont, för jag fick hålla emot när vi skulle gå, både ut från djursjukhuset och från bilen när vi sen skulle in. Hon ville hem!

Under eftermiddagen slappade vi bara. Hon får inte gå några promenader första veckorna utan bara ut för att göra ifrån sig. Hon får heller inte hoppa upp i några möbler eller bil, så det är tur att det är en lite hund som inte är några problem att bära på.

Runt sängen har jag ställt upp kompostgaller för att hon inte ska komma upp. Fast så kom jag på att de fungerar ju åt andra hållet också, kommer hon inte upp så kommer hon ju heller inte ner. Så Mingla får ligga hos mig i sängen precis som vanligt, och det känns skönt.

I tisdags kväll kom Emma och sov över. Det var tur för i går hade vi saker i skolan som jag inte kunde missa. Så Emma var kvar hemma med hundarna. Tusen tack!!

Känns bra att det här är gjort. I går verkade hon ha ont och hon är gnällig, men å andra sidan så är det kanske bra om hon har lite ont så hon inte far omkring. Såret ser jättefint ut och idag ska plåstret med smärtstillande bort, sen är det bara Rimadyl som gäller. Första natten var jobbig, men nu i natt har hon sovit riktigt bra. Allt går åt rätt håll...

Inga kommentarer: