torsdag 2 augusti 2007

Igår var det inte min dag

Usch. Jobbade hela dagen igår som vanligt. Emma och jag hade bestämt att ta en sväng med hundarna och träna lite och sen gå ut och äta. Men när jag kommer ut till bilen så har den tänkt annorlunda. Den gick inte att starta. Försökte få tag i pappa och fråga om han kunde lista ut vad felet vara, eller i alla fall bekräfta min misstanke. Men han svarade inte så jag ringde morbror som trodde samma sak som jag, batteriet är dött. Vi provade att rulla bilen nerför en backe och knuffa i gång den på så sätt, men det ville sig inte. Så där fick vi sitta och vänta. Till slut kom Alexander Davidsson men det hjälpte inte, mina startkablar är lite halvtrasiga på ett ställe, det borde ha funkat med det gjorde det inte. Som tur var så kom Sofie och då fick vi igång bilen. TACK! Sen fick vi ut och åka för att ladda upp batteriet. Till Bjursundsbron och sen till Hallmare gick sightseeingturen innan vi vågade stänga av bilen. Sen har han fungerat. Hade blivit så sur om det inte fungerat eftersom jag måste ha den på fredag då jag ska med den till Linköping innan jag byter bil för vidare färd.

Men nu på morgonen fungerade den också, så det är bara att hålla tummarna, om inte annat så vet jag ju nu att det är batteriet det är något tokigt med. Så tar jag mig bara till Linköping så är bilen på rätt ställe, hos min pappa som får fixa under helgen. För till Flathult ska jag på något sätt, ingen dum gammal passat ska få hindra sommarens höjdpunkt...

Inga kommentarer: