fredag 17 augusti 2007

Sista skärgårdskvällen

I dag åker vi tillbaka till Norrköping. Kommer kännas rätt skönt att ha rinnande vatten och lite mer yta att vara på. Fast samtidigt finns det mycket att sakna...

I går kväll var jag och Mingla ute på Hasselö, Sim stack till Emma och låg och gosade i soffan med henne. Vi blev hämtade i Grundemar med taxibåt och så hela långa härliga vägen till södra delen på Hasselö där Restaurang Sjökanten ligger. Där skulle det bli utvärderingsmöte av Rågödagen och det bjöds på en härlig buffé med rökta fiskar, paj, potatissallad, kallskuret och olika röror. Jättegott!

Mingla som inte får så mycket motion nu (vet rek) har en del överskottsenergi, så hon tyckte inte alls att det var kul att ligga i hörnet bakom matte och vänta. Men hon hade ju i alla fall översikt över matbuffén. Jag blev livrädd när en av gubbarna knackade mig på axeln när han var på väg förbi "hon äter av köttet" och det lät ju inte som min Mingla, Sim däremot hade jag inte varit ett dugg förvånad. Men han skojade bara, och det kändes otroligt skönt. Vill ju inte ha en tjuvande hund med mig så där. På båtresan hem satt hon ett tag i mitt knä och såg ut över havet, hon såg verkligen ut att njuta, och sen låg hon bredvid mig och sov. Första gången hon åkte båt, så det kändes skönt. Fick beröm för att hon var så duktig när hon var med. Alltid kul, speciellt då lugn inte är hennes bästa egenskap...

Kommentarer
Karin & Diesel:Hej på ER!Ser ut som det var en superkväll ute i skärgården för er. kan säga att det rycker i Horsötarmen när jag ser bilderna.. underbara!!Hoppas att Mingla kan acceptera passiviteten på ett någorlunda sätt i alla fall..Fortsatt trevlig helg!//Karin & Diesel

Inga kommentarer: