måndag 18 oktober 2010

Tråkigheter och positiva framsteg

Suck, vilken dag. Miss Fine började i går kräkas, troligen kommit i kontakt med något giftigt, och jag har varit hos henne mer i natt än i min säng. Hon lugnade ner sig i går kväll så jag kunde börja få i henne vätska igen och det ser ut att gå framåt och hon är något piggare. Hon ligger och trynar under en värmelampan i eget krypin på den stora kennelmatebädden.

Jag har tillbringat dagen dels vilande i sängen, dels uppassande på Miss Fine och så behövde jag komma ut en sväng så jag tog med mig Branwen ut på fältet. Sista veckans hårdfokus på ordning och reda och på att peta i smådetaljer verkade ha gett resultat idag. Bara att fortsätta på den vägen. Branwen har, till skillnad mot sin syster, mycket lättare att lära sig ut än sidotecknena. Ut fattar hon rätt så bra medan sidorna är något vi måste lägga ner mer tid på. Bestämde mig för att bara göra allt riktigt, riktigt enkelt idag för att inte hamna i någon position när jag på grund av trötthet blev lättirriterad. Verkade vara ett bra beslut. Vi hade en trevlig stund ute och jag tror att det byggde hennes självförtroende lite. Branwen är väldigt noga med att göra rätt och förstår hon inte blir allt väldigt tokigt och jobbigt. Känns som att vi är på rätt väg nu!

1 kommentar:

Jenny sa...

Åhhh vad kul att ha hittat till din blogg! Jag heter Jenny Widebeck och var hos philippa en tid udner hösten 2006. Som jag längtar tillbaka när jag läser din blogg. The time of my life! Vissa av hundarna har Pip och Peter kvar fortfarande(Monkey, Boycie, Katie & Beef) men jag vet att de flesta är nya. Är cockern Secret kvar hos dem?

Beef är en favorit hos mig. Finns det något nytaget foto på honom? Tänk, när jag var där var han väl runt 10 år och trailades fortfarande lite!

Hälsningar
Jenny