lördag 23 oktober 2010

Förkyld

Har åkt på en riktigt förkylning med ont i halsen och rinnande näsa. Allt blir lite jobbigare just då. Har varit ledig idag så jag passade på att ta en rejäl sovmorgon för att kurera lite. Sen har jag varit iväg och spanat in Selby lite. Har börjat fundera lite på julklappar så man slipper göra det när man kommer hem, och så kan det ju vara roligt om man hittar lite annorlunda saker här nere... Hittade en fleecekrage till mig själv i alla fall. Ska bli skönt att slippa en lång halsduk som lossnar eller hänger ivägen. Fingervantar blev det med, börjar vara riktigt kallt på morgonen så det känns som om det kan behövas.

Precis när jag skulle åka blev det ett himla liv ute i kenneln, när jag tittar ut ser jag ett tjugotal hästar springa förbi. Det visar sig vara ett jaktlag med hästar, hundar och klassiska hunters med röda kavajer. Det är inte längre lagligt att jaga räv med ett stort hunddrev och ryttare så numera är det framför allt en social sammankomst och någon "lägger spår" åt hundarna innan jakten börjar. Så synd att jag inte hade kameran med mig när de red förbi mig ute i trädgården, ett stort antal foxhounds och välklädda ryttare på fina hästar. Alla artigt hälsande "morning" och lyfte på hjälmen. Skyndade in för att hämta kameran och hoppades se dem borta vid bilarna och de icke ridande i jaktsällskapet som befann sig in på vår väg, men hann inte. (Snodde en bild istället från thisislondon.co.uk så ni ser vad jag menar).


Nu ska jag hälla i mig en kopp the till och värma min varmvattenflaska. Den är såå underbar! Och det bästa av allt är att den fortfarande är varm på morgonen.

Inga kommentarer: