torsdag 19 april 2007

Fotgående

Igår var vi ute ett hårdpass i skogen och tränade fotgående. Först fick hon ligga lite passiv medan Sim fick rasa av sig med bollen. Sen låg han tyst och snällt fastknuten i ett litet träd. Inte ett pip från honom, och det är STORA framsteg!


Mingla var duktig. Vi har ju inte lagt ner så mycket tid på fotgåendet (fy skäms matte!) så det är väl dags. Gjorde också sådant linjetag som vi fick tips om på internatet. Att lägga ut många olika och vara på väg att skicka på en men sedan vända mot annan. Jag klämde in lite fotgående mellan "skicken" men det gick bra. Avlämningarna börjar också bli bättre och bättre. Snart sitter de.


Till slut körde vi lite med en dummy som jag snörat fast en måsvinge runt. Då blev det hela lustigt. En and ligger på tining och jag hade hoppats kunna gå ut med den idag, men jag vet inte om den är färdigtinad. Dessutom så regnar det, så det är inte såå lockande att åka ut i skogen. Och jag vill inte hålla på med fågel på gräsmattan här utanför, blir nog inte så bra.
Ska väl gå och se om anden tinat så får vi ta beslut därifrån...

Inga kommentarer: