onsdag 4 april 2007

En dag kvar

I morgon är det dags.

Har packat väskan, vet inte hur mycket extrakläder man ska ta med sig. Man vill ju inte behöva frysa eller gå blöt. Och det är ju alltid en risk när Mingla är med. Den där hunden måste ha en radar som är inställd på att hitta vatten. Finns det något inom en kilometers avstånd så hittar hon det. Om jag någongång blir strandad i en öken vill jag ha henne med mig...

Hämtade lillasyster vid tåget idag. Hon sover över till i morgon, gillar att göra det när det är lov. Så i morgon så släpper jag av Bea och Sim hos mamma enligt planen, och sedan igår även Råttan. Bea tyckte synd om henne så nu får Råttan åka och roa sig tillsammans med sin syster över påsk. Därför blir bilen lastad med två människor, två hundar och en katt när vi åker om någon timme. Ska äta lunch hos mamma på vägen, skönt att slippa det.

Fortsatte med stoppsignal på långt håll i går. Det går toppen. Och som Mingla studsar upp och ner när man bara tar med sig pipan ut, sätter henne och lägger upp ett linjetag, det är någon som är ivrig till tusen. Men tyst och fokuserad. Förstår inte riktigt hur stoppsignal kan vara det roligaste som finns. Men hon älskar det.

Borstade hundarna igår. Sim har börjat fälla sin björnpäls. Jag använde kam för att komma igenom pälsen på honom och gräsmattan där vi satt blev helt full av tofsar. Hann nog bara dra ett tag med kammen innan jag var tvungen att dra bort pälsen ur kammen. Helt otroligt. Bea får ett roligt jobb i helgen. Hålla efter hans päls...

Inga kommentarer: