onsdag 9 mars 2011

Nytt jobb

I slutet på förra veckan ringde en rektor upp mig för att prata om ett jobb. Jag hade inte sökt jobbet men han hade fått mina handlingar från ett annat jobb i kommunen som jag sökt. I måndags var jag på intervju och skulle få besked senast fredag. Tisdagsmorgonen ringde han och undrade om jag kunde ta ett vikariat i den aktuella klassen under onsdagen, med kommentaren "som du förstår ligger du väldigt bra till". I dag har jag haft klassen, en trevlig klass på 14 elever i årskurs 4 med en parallellklass på 16 elever som har vissa pass ihop i storgrupp. Innan jag skulle gå hem erbjöds jag jobbet och fick med mig nyckel och papper hem. Börjar jobbet på måndag med studiedag, utbildning på förmiddagen och överlämnande med den gamla klassläraren på eftermiddagen.

Ska bli jättespännande att få använda min utbildning och att få en egen klass, inte bara hoppa in som vikarie här och där. Tjänsten är på 80% så jag få fredagarna lediga och pågår fram till sommaren. Känner mig både lite nervös för att det är första gången och väldigt sugen på att få sätta fart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul Malin! Grattis!
Weronica

Annika och labradårarna sa...

Grattis till nya jobbet :-)