måndag 21 mars 2011

Lite av varje

Idag började andra veckan på jobbet. Jag har lärt mig namnen på alla elever i klassen och har börjat få lite ordning på vad som ska göras. Eleverna börjar vänja sig vid mina regler och rutiner och de verkar tycka det är rätt okej. Känns skönt att man nu kan börja slappna av lite också och inte behöva vara på språng precis hela tiden för att ha koll på läget. Vi kommer också börja med lite roliga projekt nu som jag hoppas ska uppskattas av eleverna.

Efter jobbet fick tikarna en rejäl cykeltur och sen har jag tränat Branwen och Mingla. Branwen har fått långa linjer av spår och Mingla några memories som fick ligga medan vi gick och plockade upp hela lerduvor. Miss Fine lufsade med ut i hagen, med magen vaggande fram och tillbaka, och tittade på.

Ikväll har vi ställt in den nybyggda valplådan på plats. Janne har sett till att Miss Fines småttingar kommer bo kungligt när det är dags. Inte ens två veckor kvar! Nu ska jag fortsätta läsa i Valpningsboken.

Inga kommentarer: