tisdag 15 mars 2011

Första dagen

Igår var det första dagen på nya jobbet. Eleverna var inte där utan det var studiedag så vi har diskuterat nya läroplanen på förmiddagen och så kom gamla klassläraren på eftermiddagen så vi hann prata igenom det mesta ordentligt. När jag kom hem kändes det som att informationen höll på att rinna ur öronen. Men samtidigt så far tankarna omkring. Jag har stort utrymme att göra det jag vill och klassen har gjort mycket utav det jag tycker är tråkigare att hålla på med och har kvar saker jag brinner mer för. De ska få ett skrivprojekt i svenskan bland annat! Idag är det mesta lugnt, det blev att sitta och pilla med ett musikquiz i går kväll för att rädda musiklektionen idag. Men sånt tycket jag är lite roligt!

När jag kom hem så tyckte jag att Miss Fine blivit rundare under den dagen, vet inte alls om det ens kan vara så, men det ska bli jättespännande att mäta henne på lördag. Nu i lördags (6v) hade hon ökat hela 5 centimeter runt midjan, 10 cm totalt, och 1 cm runt bröstkorgen, 6 cm totalt. Måttet som togs för 5v blev ju tyvärr inte taget samma dag då jag totalt missade det på grund av pappas kalas på lördagen. Istället är det från måndagen så skillnaden kanske hade varit större om det tagits rätt dag. En tjockis är hon i alla fall, men pigg och glad och skuttar med på promenaderna!

Inga kommentarer: