tisdag 8 mars 2011

Miss Fine är dräktig!

I slutet av januari började Miss Fine till slut löpa och parades med Tar (Lakedown Tarw Du, läs mer om kullen på Meadowlarks hemsida>>). Nu har det varit några spända veckor då vi väntat på att se några tecken på om hon är dräktig. Vilket hon helt klart verkar vara. Måtten både runt bröstkorgen och runt midjan har ökat med 5 cm var och tuttarna börjar svälla lite. Hon har blivit hungrigare och tappat fart vid träning. På nätterna gottar hon sig bredvid mig i sängen, gärna med huvudet på armen. Miss Fine är inte den som är sen på att mysa till det ordentligt.

Det känns så spännande att följa Miss Fines dräktighet eftersom det är första gången för mig att följa hela förloppet. Jag har varit på biblioteket och lånat böcker om valpning och dräktighet och jag tjatar på Birgitta med alla möjliga frågor för att dra nytta av hennes erfarenhet och lära mig så mycket som möjligt. I början på april är det dags och nu kommer magen växa mer och mer.

Här kommer bilder på Miss Fines mage efter 5 veckors dräktighet.



Inga kommentarer: