lördag 24 januari 2009

Helg

Idag ringde väckarklockan 6.15, tyvärr inte på grund av någon rolig aktivitet utan för en tenta. Så kl 8 började jag skriva men som tur var så gick det rätt fort. Jag fick igår efter MYCKET krångel besked om att jag får plugga i vår, vilket inte var säkert på grund av lite strul med en tidigare kurs. Men nu blir våren normal.

Vädret idag har inte varit särskilt upphetsande. Regn och rusk och kallt... Men vi har kastat lite boll. Pippi har börjat tycka det är jättekul och får mer och mer fart, härliga hund! Det är också ett perfekt tillfälle med passivitet för Mingla, hon älskar bollkastaren och man ser nästan ett beroende i ögonen på henne när man tar fram den.

Nu tänkte jag krypa upp i soffan med en kopp te, tända lite ljus och mysa. Verkar inte vara något bra på tv, så det får nog bli boken till sällskap. Är snart klar med sista Harry Potterboken och sen ska jag ge mig i kast med en bok som vi hade som högläsningsbok i lågstadiet eller mellanstadiet, Maria Gripes Tordyveln flyger i skymningen. Funderar på att låna lite Astrid Lindgren böcker också, jag har precis upptäckt vilken underbar verksamhet biblioteket faktiskt har. Vad bra det är att man ska bli svenskalärare på låg- och mellanstadiet, då kan man alltid skylla på det vad man än läser, även om det gäller barnböcker...

Lite paus i hundträningen måste man ju ha ;)

Inga kommentarer: