onsdag 23 juli 2008

Visingsö

Under våren har jag åkt en del ärenden till Jönköping och kom på idén att jag ville åka till Visingsö och cykla. Så nu blev det äntligen av. Bilen var fullpackad då vi sen skulle fortsätta ner mot Flathult. Eftersom mamma och pappa också hade semester samtidigt så fick Diezel följa med mig. Tur att man har så lätta hundar med sig. Det var inga problem att ta båten över, den 20 minuter långa resan låg de lugnt på däck ute och sen sprang de vid sidan om cykeln, Foxy ville inte sitta i kärran direkt så hon fick springa av sig lite men sen åkte hon kungligt likt en drottning på cykelkärran bakom mig. Vi var nere vid den gamla medeltida kungaborgen Näs på södra Visingsö (som var det viktigaste målet för en medeltidsintresserad som jag) och åt lunch och sen åkte vi norrut igen. Hundarna var så duktiga och uppförde sig exemplariskt. Mingla sprang lite framför cykeln och Diezel lite bakom. När vi kom tillbaka till hamnen fick de ta sitt tredje dopp för dagen så de var rätt nöjda också. Kan varmt rekommendera vackra Visingsö, inte minst till cykel!

Inga kommentarer: