tisdag 1 juli 2008

Det går framåt

Efter internatet fick jag en nytändning vad gäller linjetag. Det gick inget bra förut och Mingla drog åt sidorna efter tre meter. Självklart var det ju att hon inte förstod, det fattade jag men jag hade svårt att komma på hur jag skulle få henne att förstå. Men vi fick lite tips och idéer och nu känns det som om hon börjar förstå. Vi varierar synliga och dolda, avstånd och terräng och det känns rätt bra. I går på promenaden lade jag ut en synlig apport vid ett träd, gick över en liten bro, 20 meter bort och så gick vi över på andra sidan den lilla ån. Det gick super! Mingla kastade sig ut, genom vegetationen, över/halvt genom vattnet och upp på land på andra sidan. Stannade på stoppsignalen och började söka och kom snabb in med apporten. Nu ska vi bara hålla koll på att jag inte går för fort fram eller att jag inte ger henne någon utmaning.

Foxy har börjat se spöken överallt. Och när hon skäller tror hon att alla tycker att hon är jättefarlig. Hon tycker dummiesar är jätteroliga nu, hon kommer gärna med dem och vill pussas och kramas när hon visar upp dem.

Inga kommentarer: