lördag 13 oktober 2007

Tårarna rinner, fast jag vet att det var rätt. I onsdags så fick Sim somna in och fara vidare till de evigt gröna ängarna...

Sim har haft problem med andningen vid ansträngning en längre tid. Det har gått lite upp och ner men han har inte varit påverkad av det. Nu har det blivit sämre, och då han inte tycker om andra hundar och blir stressad så valde jag att låta honom somna in. Veterinären tyckte jag gjorde helt rätt.

Det var lugnt och fint, han somnade i min famn och såg så fridfull ut.
Jag kommer att sakna den där mysiga hunden som han var inne. Som lade huvudet i knät på en och sa "du är världens bästa" eller när han kröp upp i sängen och körde in huvudet mellan armarna så man skulle hålla om honom.

Det är i dagarna tre år sedan jag fick hem honom. En ranglig hund som kunde äta som en häst men ändå se ut som en junior i kroppen. När jag hämtade honom i Södertälje så var det första han gjorde sin "specialare" att springa mellan benen på en och stanna till så man lagom kunde klia rumpan...

Sov så gott min älskling, jag kommer sakna dig...

Kommentarer
Yvonne:HejJag får en klump i halsen när jag läser. Det är för hemskt att ta bort ett djur och samtidigt det enda rätta när det är dags liksom. Åhh, jag känner hur du mår....KramYvonne
Moa:Tänker på dig!
Annica:Hej!Tårarna rinner när jag läser dina fina rader....det är alltid lika jobbigt att ta bort en kär vän.Har varit inne flera gånger och läst i din blogg...tyckte att det var dax att ge mig till känna.Återkommer mer än gärna...sköt om dig.Kram/Annica
Ulrika med Russin:vi tänker pa dig!!Kramar
Therese & Gunde:Ååå, vad tråkigt att läsa om Simson! Vi skickar våra varmaste tankar till dig! Sov gott, Sim! KRAM!
Marie,Torkel,Neo:Usch jag känner hur det stockar sig i halsen på mig!Det är aldrig lätt att ta bort en älskat husdjur. Fy, det har man gjort ett par gånger. :-(Tänker på dig!Hoppas att det går bra med Mingla och bus-Anno hemma? Vi har hennes lika busiga bror här hemma! :-)Kramar i massor från oss till er!
ulle o mio:Tänker på er...kram ulle o mio

Inga kommentarer: