fredag 19 oktober 2007

Mingla filosoferar

Vad hon sover den där människan... Hon brukar ju gå upp vid sex och klockan är över åtta nu... Hm... undrar om det går att pussa så hon vaknar... eller också ska jag försöka somna om och fortsätta drömma om alla fina ståtliga hanar som vandrar omkring på denna jord... Inte minst den stiliga schäfern jag mötte igår ...

Och lillasyster hon sover också... Och som hon ligger, på rygg böjd som en banan och alla fyra i vädret. Småbarn...

Hörde matte sa att det var simning idag. Det bästa som finns. Enda felet är att jag inte får hoppa själv i och jaga dummiesar eller nåt sånt roligt. Och så blir det så kort stund också. Fast matte sa att jag simmade hela 24 minuter förra gången. Skulle kunna simma 124 minuter utan problem... Men men, matte har ju sina idéer. Mest irriterande tycker jag det är att jag inte får rusa in i bassängen direkt, jag vet ju var den är! Det finns dessutom en springa under dörren och om jag skulle pressa ordentligt så skulle jag komma igenom. Men matte stoppar mig och tvingar mig att sitta och vänta... Nu har matte i alla fall sagt att jag ska få simma lite längre och vila mindre. Och så berömmer hon mig för att jag har blivit duktig på att vända.

Nu är det visst dags för frukost. Mums! Men det gäller att äta fort, annars kommer den där svarta och försöker ta mitt också. Hon är alltid så glupsk och blir klar först!

Kommentar
Heffa:Min människa är också bra på att sova - jag gör allt jag kan för att väcka henne runt kl sex på mornarna eftersom hungern sätter in som värst då. Jag stoppar in min kalla nos under täcket och rör vid hennes mage eller rygg, men det blir bara konstiga tjut som reaktion. Då hoppar jag upp i sängen, sen kommer jag på att jag inte har nåt att bära på, då hoppar jag ner igen och tar tag i det som ligger närmast, oftast en bh. Så hoppas jag upp igen och inte vet väl jag var mattes mest känsliga morgonpunkter befinner sej under täcket. Om jag hamnar lite fel så hörs det så konstiga stönanden och sen ett vrål om att jag ska ner. Konstig människa jag har!Det låter som att du bara blir bättre och bättre. Hoppas att du snart får simma dina 124 min. Det är mysigt att höra att det går åt rätt håll hela tiden. Och håll dej undan från små svarta, jag känner till dom där.Puss på nosen från mamma Heffa.

Inga kommentarer: