onsdag 17 oktober 2007

Livet går vidare

Nu har det gått en vecka sedan Sim fick somna in. Ibland känns det tungt och man saknar honom men sånt är livet...

I går var vi på simning igen. I fredags tog jag mitt "simkörkort" så jag får nu simma med Mingla själv. I går simmade hon 8min x3 så tiden börjar bli mer och mer. Hon är så duktig och lätt att tempoväxla med. Nu har jag börjat träna in ett vändkommando också så att jag ska kunna få henne att vända enklare.

Idag ska jag vikariera på min praktikplats. Ska ha årskurs 9 i naturkunskap och matte, wow! Precis mina ämnen, eller INTE ALLS! Men det vet de ju när jag gick med på att jobba. Men man kanske lär sig något själv till och med... Så Mingla och Anno får åka till Linda och umgås lite med alla hundar där. Tur att man har Linda!

Mingla har till sist blivit en riktig dam också. Hon är svullen och beter sig som en hane som går och markerar hela tiden. Har inte märkt något blod än trots trosor, så rehab sa att vi hann med en simning till innan vi får ta en paus under höglöp.

Det bästa av alltihop just nu är att Mingla är så gott som hältfri och hon får börja gå "lös". Men det handlar bara om någon minut i taget och gärna i flexikoppel om hunden har mycket spring. Och vad tror ni inte Mingla har nu?! Hon har inte fått springa av sig sedan i början på augusti. Tur att vi ändå har simning och nu lite mer rejäla promenader.
Bäst att sätta fart så jag hinner klart tills jag börjar.

Inga kommentarer: