söndag 15 februari 2009

Instruktörsträff i Stockholm

Lördagen ängnades till SSRK's intruktörsmöte i Stockholm. Bland annat diskuterade vi utbildningen av instruktörer och de krav som finns och som kanske borde finnas för de som vill utbilda sig. Många diskussioner kom upp om kurser och sånt. Birgitta SW var med för att prata om a-prov och Torbjörn Augustinsson för att prata om spaniel. Väldigt intressant och man fick många nya idéer. Det är också alltid inspirerande att träffa andra engagerade människor.

Dagens underligaste möte var med en gammal granne från Östra Harg. Började hjälpa till i deras stall när jag var sex år. De födde upp travare och jag fick lära mig köra. Har haft mina hästar i det stallet. Hon har numera curly och det var så kul att träffa henne. Hennes son är elittränare på Solvalla så efter mötet åkte vi dit för att hälsa på, så nu har jag även gjort mitt första besök på Solvalla.

Tack och lov för GPS, säger jag bara. Annars hade jag inte hittat vare sig dit eller hem. Turistfilen (mitten) genom Stockholm och tack vare GPS:en så hitta jag rätt avfart...

Inga kommentarer: