onsdag 18 februari 2009

Idag hann vi..

Motivationen jag förut nämnde ska väl påpekas är träningsmotivationen, konditionsträningsmotivationen har funnits längre. Vi har bland annat cyklat en hel del, men just nu är alla cykelbanor rena isgatorna så jag vågar inte ge mig ut. Däremot så tänkte jag utnyttja den stora backen som ligger ett stenkast härifrån. Men den gillar ungarna också just nu, och dessutom har de sportlov! I går morse han vi vara där drygt fem minuter innan de första aspiranterna kom. Idag gick vi dit tidigare. Så Mingla har fått springa upp och ner i backen i cirka en kvart, hoppas på att det ska ge resultat. Nu har jag mest kört med boll, och passat på att träna stadga, men ska lura med min underbara lillasyster som hjälper till i tid och otid, så ska vi åka till en ännu brantare backe och träna med hjälp av inkallning. Bara denna #*!#$ snö försvinner så ungarna inte kan utnyttja backarna. Då kan vi ta fram cykeln igen också...

Höll på att bli tokig på Frozza förut. Hon tyckte inte alls att hon skulle komma när jag ropade, Pippi kom och efter en liten stund så upptäckte Frozza att hon var själv kvar i skogen och rusar åt fel håll till en hund som kom gående på cykelvägen. Till slut kom hon. När vi kom runt huset möter vi ena parer som bor i trappuppgången. De berömde hundarna för att de är så trevlig och lydiga. De berättade att de brukar stå och kolla när vi tränar på fältet och berömde dem igen. Precis vad jag behövde just idag när jag var så sur för att Frozza inte lyssnat... Dagen känns lite bättre nu...

Och jag hann före ungarna till backen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där!
Jag har oxå en granne som spanar lite på när jag tränar med Russin. De är dels rädda och tycker inte alls om hundar, men de är djupt imponerade av hur lydig och duktig Russin är och hur bra jag tränar henne. Kul att höra och kul att de säger det till en för då känner man ju sig lite stolt. Vi fick rätt så mycket snö igår igen och idag är det fint men kallt -8°. Men tyvärr måste jag jobba hela dagen som vanligt.
Kramar och Russin skickar pussar till er alla.