torsdag 12 februari 2009

Attityd

Med tanke på mitt tidigare inlägg om attityder så kommer här ett till. I dag lät jag hundarna jobba på ett sök. Frozza var med när jag kastade ut både bollar och dummiesar. Dummiesarna hamnade närmast och bollarna längst ut eftersom jag hade hjälp av bollkastaren. Frozza har fått hämta någon apport på ett sök tidigare, men då bara en. Idag hade hon sån härlig attityd så hon fick jobba lite mer. Först for hon ut efter den senast kastade och det hade jag inte förväntat mig annat. Men nästa gång så började hon leta i området och även om det var lite risigt på vissa ställen och stenar och stockar så var det där hon skulle ner och leta. Fyra dummiesar hittade hon och hon hade säkert fortsatt om hon fått. Full fart ut, metodisk och följer upp vittring och så tillbaka med bytet till matte. Härliga lilla hund!

Inga kommentarer: