måndag 24 augusti 2009

Ryktet föregick honom...

Jag hade läst om den nya spanielvalpen Jock på Birgittas blogg... men jag var inte förberedd ändå. Birgitta skulle handla och Katarina var snabb att erbjuda sig som frivillig att följa med. Jag blev kvar med Jock och George som i ungefär två sekunder var lugna och beskedliga. Sen fick jag jaga valpar. Jock hittade jag i fönstret, bakom Benjaminfikusen, i vardagsrummet. Dit upp hade han tagit sig i full fart och det var fullt med jord i fönstret, medan George såg ut som att längre upp än soffan var nog inte okej. Det blev att stänga dörrarna till köket med valparna på rätt sida, vilket var lättare sagt en gjort med tanke på att Jock är en snabb valp, innan jag kunde torka upp. Jag förstår att Katarina gärna ville följa med... Nästa gång tänker jag vara snabbast.