måndag 1 juni 2009

Hemma igen

Så var helgen på Flathult över. Det är så härligt att få gå där och mysa med hundarna. Alla har sina personligheter och jag har börjat se alltfler skillnader och likheter mellan dem. Roligast tycker jag det är när det jag vet att det finns släktskap mellan dem. Frozza och mormor Ulla är väldigt lika. Inte bara utseende mässigt utan även till sättet. De två som var först i tjärnen och som bara flög i var Frozza och Ulla. Sättet de springer på är också lika. Jag är i alla fall stolt över att ha riktigt bra koll på alla hundarna när vi är ute. Jag har övat upp min förmåga att se vem som är vem även när de kommer med lite fart.

Mingla och jag hann med flera träningspass, både på land och vatten. Även Pippi har fått jobba en del, däremellan har hon umgåtts med sin mamma, pappa och syster. Frozza och vackra, dräktiga Ika (hon riktigt lyser och strålar nu när hon är dräktig) har varit med mig inne och pysslat runt och Pigge har varit i hundgården tillsammans med tre andra valpar. Hon var störst och jättenöjd med att bossa runt de tre lite mindre. Men hon var jättesnäll och ibland låg de och vilade upp sig i en stor svart hög.

Det blev sent innan vi var hemma och i natt sov de som små grisar allihop.

Idag ska jag skriva klart min rapport som ska in i morgon och så ska vi försöka hinna med en cykeltur också.

Inga kommentarer: