söndag 4 februari 2007

Nytt möblemang

Fixade hemsidan i morse. Sen har vi varit hos farfar hela dagen. Huset är ju sålt och allt måste därifrån. I söndags var det uppdelning av det som alla ville ha. Inget delades ut efter att farmor dog utan alla var överens om att vänta tills farfar skulle flytta.


Jag fick gå runt med avbrutna tandpetare så de kunde dra lott om vissa saker. Vitrinskåpet var alla intresserade av så där fick de dra sticka. Pappa drog sist så att det inte skulle kunna bli någon diskussion om fusk men han fick det. Kan nog bra bra i nya huset sen.


Jag fick med mig massor filtar, perfekt med gamla filtar att ha till hundarna, likaså handdukar. Sen blev det nya mattor till hallen, lite glas och porslin, en brödkavel, en ny skrivborslampa (vilket behövs om man ska plugga) och många av blommorna. Farmor älskade orkidéer så nu är lägenheten full med olika typer av orkidéer men även andra blommor. Till sist så fick jag soffbordet som jag ville ha, mitt nu är så fyrkantigt, det här är mer avlångt. Men det fick inte plats i bilen. Får lösa det en annan dag.

Inga kommentarer: