torsdag 1 februari 2007

Cykeltur

Då var det månad två på 2007. Känns lustigt. Allt går så fort, var ju nyss jul...
Idag hade jag gruppträff på Bomull vid 10. När jag gick därifrån så blev jag på ett så lustigt humör. Jag kan inte riktigt förklara. Åkte hem, åt lunch och cyklade ner till Kåkenhus för föreläsning. Det lustiga humöret fortsatte. Kunde inte koncentrera mig på föreläsningen och när jag kom ut så kände jag ett så lustigt lugn. Åkte hem. Kastade lite boll med Mingla och tränade lite stadga. Hon fick sitta kvar och jag hämtade bollen som jag kastade iväg. Ibland kallade jag in henne till mig och så fick hon sitta där och jag hämtade bollen då med. Sen fick hon vara helt ensam en stund. Det är inte ofta det har hänt. Hon tycker inte om att bli lämnad ens med Sim hemma så jag har inte velat lägga till att Sim försvinner också. Men nu är hon över nio månader så nu är det dags. Jag och Sim tog en cykeltur och Sim verkade tycka det var skönt att komma ut och springa lite.

När jag kom hem från det så släppte jag in Sim, stretchade lite (han vill fortfarande inte släppa efter i bakbenen, som Eva-Maria upptäckte när hon masserade och stretchade honom i december) och sen tog ut Mingla istället. På med utställningskopplet. Gångvägen utanför staketet är fri från snö och is nu så vi kunde träna lite vettigare. Hon vill ju gärna hoppa och studsa när vi springer men idag gick det så bra. Hon verkar på något lustigt sätt fatta vad det handlar om. Så vi sprang, ställde upp, sprang och ställde upp. Känner mig lite lugnare inför den delen nu. Ska bli kul att testa henne nu som junior. Bara hon inte får för sig att det är jättespännande dofter på ridhusets underlag. Men bollen kanske är lösningen på det också, den lilla röda pipbollen. Den är vår räddning i vått och torrt...

Inga kommentarer: