lördag 13 januari 2007

Hos mamma och pappa igen

Snön var borta när vi vaknade idag. Eller så gott som i alla fall. I några buskar och på några ställen på gräset låg det lite puder kvar, men inte för så länge...

Helgerna är tråkiga, men de kan spenderas hos föräldrarna så blir det i alla fall lite mer liv. Middag tillsammans med familjen på kvällen och sen sov vi i Beas rum som vanligt. Bea offrar gladeligen sin säng för då kan hon ligga på golvet och dela madrass med Sim.

Hundarna var ensam en stund på förmiddagen medan jag hade miniuppsatsseminarium. Fick mycket beröm för min uppsats så resten av dagen gick så enkelt. Tur det, för efter att ha skrivit om uppsatsen tre gånger så var jag rätt sur på den.

Jag åt snabbt lunch när jag kom hem och mötte sedan Fia och Selma på Himmelstalundsfältet där vi gick en sväng med hundarna i kylan. Självklart så hittade Mingla något hon gillade, strömmen! Hon var nere och blötte magen innan jag fick stopp på henne. Hon som aldrig brukar dra iväg, Men det kom hon ihåg, det fanns vatten där nere. Sen badade både Sim och Mingla i ett dike. De sprang fram och tillbaka, hoppade och skuttade. Allt för att vattenet skulle skvätta mycket. Dagen slutade med ett bad för båda. Har lagt på täcke på Mingla med förhoppning om att lockarna ska lägga sig. Får väl se hur det ser ut i morgon...

Inga kommentarer: