söndag 24 juli 2011

WT i Möcklö

Igår var jag och Branwen på WT i Möcklö som ligger i Blekinges skärgård. Uppladdningen kändes inte som den bästa eftersom vi varit iväg hela veckan men jag hade inte behövt vara orolig. Ingen station kändes helt 100 men hon gjorde det hon skulle och de flesta domarna kommenterade med till exempel att det var "snyggt gjort", att hon "arbetade fint i vatten" och att det var "en härlig hund". Något som är skönt med Branwen är att hon kan koppla av, vattenstationen tog lååång tid att vänta vid och då lade hon sig vid mina fötter och kopplade av, vilket är rätt skönt till skillnad mot det man är van vid - att hunden ska se precis allt och därmed bränner all energi på det.

När poängen började komma in såg vi att Roger och Zam fått ihop en riktigt fin serie bestående av bland annat 3 20:or och hans poäng sammanställdes till 92. Det tog lite tid innan mina sista kom in och det var rätt roligt när vi insåg att även mina och Branwens hamnade på samma. Tack vare att Roger fått fler 20:or blev de vinnare och vi tvåa. Trea blev Janne Stihl på 86 poäng. Jag är jätteglad att det gick så bra, speciellt eftersom jag inte trodde att vi skulle få så höga poäng framför allt på en station som jag tyckte blev lite kluddig.

Hanna och Azzo gjorde tävlingsdebut och vilken fin debut! I Nkl vann de med 99 poäng!! På fem stationer endast ett avdrag, det är inte illa!

1 kommentar:

Ulrika och Russin sa...

GRATTIS till jättefint resultat!! Jag hör säkert av mig framöver. Startar du i Skåne oxå?

Kram
Ulrika och Russin